Biuletyn PW / Konkursy / Rusza innowacyjny inkubator talentów - L’Oréal Brandstorm 2017

Rusza innowacyjny inkubator talentów - L’Oréal Brandstorm 2017

Studenci znów mają szansę rywalizować w biznesowym konkursie L’Oréal  i powtórzyć zeszłoroczny sukces polskiej drużyny. W tym roku rozpoznawalna na całym świecie gra przekształca się w inkubator talentów nie tylko dla młodych brand managerów, ale także dla inżynierów.

W ramach odświeżonej i rozszerzonej formuły konkursu zwycięzcy po raz pierwszy będą mogli w pełni zrealizować swoje pomysły. Studenci będą więcuczestniczyć w procesie tworzenia od teorii do praktyki oraz osobistego testowania zaproponowanych przez siebie rozwiązań. Zadaniem uczestników rozpoczynającej się właśnie 25. edycji Brandstorm jest opracowanie koncepcji na nowatorski projekt w zakresie męskiej pielęgnacji, dedykowany marce L’Oréal Paris Men Expert - tegorocznemu partnerowi konkursu. 3-osobowe drużyny mogą zgłaszać się do konkursu do 10 lutego za pośrednictwem strony internetowej brandstorm.loreal.com.

Od tego roku do znanej już kategorii biznesowej, odnoszącej się do zagadnień marketingowych i komunikacyjnych, dodana została także kategoria technologiczna, skierowana do studentów kierunków inżynieryjnych i technicznych. Dodatkowo wyróżnione będą projekty najlepiej wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju, a ich autorzy otrzymają specjalną nagrodę w kategorii CSR. Zakończeniem kilkuetapowego konkursu będzie wielki finał, który odbędzie się 15 czerwca w Paryżu. W trakcie wydarzenia finaliści zaprezentują swoje prace podczas całodniowych, innowacyjnych targów. Będzie to również okazja do spotkań z przedstawicielami L’Oréal, lepszego poznania struktur firmy, a także uczestniczenia w sesjach mentoringowych i coachingowych z udziałem ekspertów.

W ubiegłym roku w ramach 24. edycji konkursu pierwsze miejsce zajął zespół z Polski. Koncept studentek Szkoły Głównej Handlowej, które zaprezentowały aplikację do skanowania skóry w 3D okazał się najlepszy spośród zespołów z ponad 300. uczelni z całego świata.

Brandstorm to niepowtarzalna okazja, aby udowodnić swoje umiejętności, poszerzyć wiedzę oraz zmierzyć się z samym sobą. Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na Uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy realnych projektach - wspomina Angelika Kim ze Szkoły Głównej Handlowej, laureatka konkursu Brandstorm 2016.

Brandstorm to przede wszystkim wyjątkowa szkoła całościowego myślenia o biznesie: od zdefiniowania istotnego problemu, przez zaproponowanie rozwiązań, aż po prezentację wyników kilkumiesięcznej pracy w bardzo skondensowanej formie. Aby ostateczna prezentacja pomysłu zakończyła się sukcesem, zespół powinien przede wszystkim przedstawić konkretne propozycje i pomysły na rozwiązanie postawionego problemu. Wymaga to olbrzymiej dyscypliny i konsekwencji w formułowaniu wniosków, a takich umiejętności rzadko wymaga się od studentów na uniwersytecie. Brandstorm daje zatem studentom niepowtarzalną możliwość porównania się z innymi w kontekście rynkowym - mówi opiekun zwycięskiego zespołu prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania, Szkoła Główna Handlowa.

O Brandstorm

Brandstorm to jedna z pionierskich inicjatyw firmy L’Oréal, organizowana od 1992 roku. W tym czasie uczestniczyło w niej 95 000 studentów z 58 krajów, którzy ubiegali się o nagrodę główną oraz możliwość rozpoczęcia kariery w strukturach firmy. Przez te lata konkurs ewoluował od inicjatywy marketingowej do biznesowej, poruszającej tematykę rozwoju produktu, travel retail a także digital. W Polsce projekt realizowany jest od blisko 10 lat i co roku gromadzi setki uczestników z różnych uczelni w całym kraju.

Źródło: L’Oréal

CYTAT TYGODNIA

"

 

Tu maska maskę dręczy!
Zrzućcie maski!
Zwykłymi stańcie się ludźmi!

 

 

Witold Gombrowicz

"

KONTAKT

Biuletyn Politechniki Warszawskiej

Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Tel. 22 234 71 71, 22 234 71 81

Biuro Rektora Politechniki Warszawskiej

www.biurorektora.pw.edu.pl

REDAKCJA

Biuletyn Politechniki Warszawskiej
Wydawnictwo elektroniczne skierowane do społeczności Uczelni redagowane przez Biuro Rektora.

Zapraszamy do zgłaszania wydarzeń!

Sekcja ds. Komunikacji Społecznej i Mediów

Redakcja Biuletynu Politechniki Warszawskiej

MNiSW