Biuletyn PW / Kultura i Tradycja / „Żywioły w dźwiękach” LXXXIV Wielkiej Muzyki w Małej Auli

„Żywioły w dźwiękach” LXXXIV Wielkiej Muzyki w Małej Auli

Majowy spektakl Wielkiej Muzyki w Małej Auli był już 84. edycją tego koncertu. Tym razem mieliśmy okazję wysłuchać utworów w wykonaniu Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej pod dyrekcją Dariusza Zimnickiego i Justyny Pakulak.

W atmosferę wieczoru 7 maja 2015 r. wprowadził nas jak zwykle prof. Andrzej Jakubiak, twórca cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli. Zapowiadając ten ostatni w roku akademickim 2014/2015 koncert, przybliżył jednocześnie muzyczny rozkład na jesień, który nie tylko podkreśli uroczysty charakter obchodów 100-lecia Odnowienia Tradycji Politechniki Warszawskiej, ale i stanie się tłem dla innych ważnych rocznic. W październiku br. czeka nas chociażby 15-lecie Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej.
Z tej okazji zespół wystąpi w Filharmonii Narodowej.

Fotorelacja z koncertu „Żywioły w dźwiękach” w ramach LXXXIV Wielkiej Muzyki w Małej Auli

W repertuarze majowego koncertu „Żywioły w dźwiękach” znalazły się następujące utwory:

  • Alice Parker - Hark I hear;
  • Morten Lauridsen - O’ve lass il bel viso, Quando son piu lontan;
  • Jan Sandstrom - Surge aquilo;
  • Eilir Owen Griffiths - There was Silence in Heaven (utwór dedykowany ChAPW);
  • Henryk Jan Botor - Sub tuum praesidium;
  • Rihards Dubra - Stetit Angelus;
  • Janos Vajda - Alleluja.

Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej pod dyrekcją Dariusza Zimnickiego

Po przerwie usłyszeliśmy:

  • Thomas Morley - Fyer, fyer;      
  • Samuel Barber - To be sung on the water;
  • Vytautas Barkauskas - Stabat Mater;
  • Javier Busto - Sagastipean;
  • Dariusz Zimnicki - Air na strunie głosowej (prawykonanie);
  • Raymond Murray Schafer - Miniwanka;
  • Eric Whitacre - Leonardo dreams of his flying machine.

Tematyka muzycznego spektaklu nawiązywała do kultury starożytnych państw Dalekiego Wschodu, gdzie jak mówi Dariusz Zimnicki - pojawiają się koncepcje wyróżniające pięć substancji, które w przednaukowy sposób wyjaśniają rzeczywistość przyrodniczą. Dyrygent zachęcał zgromadzoną licznie w Małej Auli publiczność do poszukiwania skojarzeń muzyki z odpowiednim żywiołem. - Może gdzieniegdzie da się usłyszeć brzęk metalu czy też zauważyć wypełniający aulę eter, jako quinta essentia jednocząca cały dzisiejszy program - namawiał do odnajdywania dźwięków Maestro.

Doskonałą emisję głosów oddających charakter żywiołów, zawdzięczamy Joannie Morawskiej.

Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej w liczbach:

  • 55 żywiołowych chórzystów;
  • Średnia wieku 25 lat;
  • Udział studentów lub absolwentów PW – 75%;
  • Ponad 100 utworów a capella wykonanych przez ostatnie 6 lat działalności koncertowej.

Podobne materiały:

Karnawałowe zapusty w Dużej Auli
Koncert Polsko-Belgijski w ramach cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli
LXXIX koncert z cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli
Koncert Janusza Olejniczaka w hołdzie pamięci powstańcom
The Engineers Band i Ania Rusowicz na galowo
Wywiad z Dariuszem Zimnickim - Dyrygentem Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej
Rubinowa Lutnia dla Politechniki Warszawskiej

CYTAT TYGODNIA

"

 

Prawdziwy przyjaciel to nie ten,
który odwala za ciebie całą robotę, lecz ten który uświadomi ci, że wszystko masz zrobić sam

 

 

Edward Stachura

"

KONTAKT

Biuletyn Politechniki Warszawskiej

Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Tel. 22 234 71 71, 22 234 71 81

Biuro Rektora Politechniki Warszawskiej

www.biurorektora.pw.edu.pl

REDAKCJA

Biuletyn Politechniki Warszawskiej
Wydawnictwo elektroniczne skierowane do społeczności Uczelni redagowane przez Biuro Rektora.

Zapraszamy do zgłaszania wydarzeń!

Sekcja ds. Komunikacji Społecznej i Mediów

Redakcja Biuletynu Politechniki Warszawskiej

MNiSW