Studenci PW w finale konkursu SpaceX. Pomóżmy zebrać fundusze!

Czy polscy naukowcy są w stanie konkurować ze specjalistami z państw bogatszych i bardziej rozwiniętych? Oczywiście! Udowadniają to studenci z zespołu Hyper Poland University Team. Drużna zakwalifikowała się do finału zawodów polegających na skonstruowaniu kapsuły Hyperloopa.

Zawody Hyperloop Pod Competition odbędą się pod koniec sierpnia 2017 roku w Kalifornii. 24 zespoły z całego świata, które zakwalifikowały się do finału, będą wówczas testować swoje kapsuły na specjalnie przygotowanym torze. Ma on długość ok. 1,5 kilometra i średnicę 2 metrów. - Celem zawodów jest osiągnięcie jak największej prędkości oraz bezpieczne wyhamowanie - wyjaśnia Paweł Radziszewski, student Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa PW, kierujący zespołem Hyper Poland University Team. - Stworzenie systemu hamulcowego, który to zapewni, to chyba największe wyzwanie, bo tor jest krótki, a prędkość wysoka. Maksymalna, jaką chcemy osiągnąć na tym torze, to ok. 430 km/h.

Żeby wybudować prototyp kapsuły i pojechać na konkurs do Stanów Zjednoczonych, potrzeba minimum 150 tys. złotych. Zgromadzenie takich środków to duże wyzwanie, dlatego zespół postanowił zbierać pieniądze na portalu crowdfundingowym odpalprojekt.pl.

Zespół Hyper Poland University Team składa się z 25 osób. To członkowie sześciu kół naukowych. Drużynę tworzą:

  • studenci Politechniki Warszawskiej: Paweł Radziszewski (Team Leader), Serafin Bachman (Electronics Lead), Hubert Kamiński (Marketing Team), Łukasz Klimaszewski (Electronics Engineer), Jakub Kośnik (Electronics Engineer), Tomasz Kublin (Electromagnetic Systems Lead), Piotr Niedziółka (Marketing Team), Łukasz Niewiński (Aerodynamics Engineer), Łukasz Ordyszewski (Electromagnetic Systems Engineer), Joanna Patejuk (Composite Structures Engineer), Wojciech Sadowski (Pod Dynamics Engineer; Electronics Engineer), Mikołaj Siwek (Mechanical Engineer; Brake System), Karol Skrzypczyński (Electronics Engineer), Paweł Sobczak (Material Engineer), Natalia Strawa (Pod Dynamics Lead), Grzegorz Sykut (Mechanical Engineer; Frame Structure), Tomasz Szpartaluk-Kozak (FEM & Heat Transfer Engineer), Grzegorz Świątek (Mechanical Engineer; Brake System), Michał Tymosiuk (Electronics Engineer), Katarzyna Zawadzka (Mechanical Lead; Pod Suspension), Mateusz Żmudziński (Electromagnetic Systems Engineer),
  • studenci Politechniki Wrocławskiej: Tomasz Dziubak (Electrical System Engineer) i Wojtek Pawlak (Electrical System Engineer),
  • studentki Uniwersytetu Warszawskiego: Karolina Dzik (Marketing Lead) i Marta Kośnik (Marketing).

Opiekunem studentów jest dr hab. inż. Janusz Piechna, prof. PW z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa.

Źródło: BPI PW
Zdjęcie: odpalprojekt.pl